Czy w dobie multisensorycznej reklamy warto jeszcze stawiać na tradycyjne formy reklamy jak ulotki, plakaty czy banery? Reklama radiowa czy telewizyjna oddziałuje na wzrok, słuch, wyobraźnię. Podobnie jest z reklamą w internecie. Tam wybór form reklamy jest niezwykle szeroki, niemal nieograniczony.

Ulotki i sposoby ich projektowania

projektowanie ulotekCzy zatem warto inwestować w materiały drukowane? Okazuje się, że warto. Skuteczna reklama offline buduje świadomość marki i często jest przyczynkiem do poszukiwania firmy w internecie przez potencjalnych klientów. Jak pokazuje doświadczenie agencji reklamowych i agencji interaktywnych najlepsze są kampanie po pierwsze starannie dopasowane do celów marketingowych firmy, a po drugie wykorzystujące wiele kanałów komunikacji. Jeśli jednak mamy ograniczony budżet lub dopiero rozkręcamy biznes to tradycyjne formy reklamy będą nam pomocne. Ich zaletą jest niewielka cena, łatwość dotarcia do odbiorców, szczególnie w środowisku lokalnym. Projektowanie ulotek czy innych materiałów drukowanych jest stosunkowo proste. Z drugiej strony jeśli chcemy pozyskać konkretną grupę odbiorców to taka forma reklamy nie za bardzo się sprawdzi. Może się okazać, że dotarcie do określonej grupy docelowej będzie łatwiejsze (i niejednokrotnie tańsze) przez internet. Co więcej reklama w internecie pozwala odbiorcom na aktywny udział, możemy więc obserwować reakcje na nasze materiały, modyfikować reklamy, dopasowywać je do oczekiwań odbiorców. Reklama internetowa pozwala też na zmierzenie efektów, co w przypadku tradycyjnych form reklamy jest niemal niewykonalne. Każda forma reklamy ma więc swoje zalety i wady.

Najważniejsze by wybrać te formy, które w optymalny sposób pozwolą osiągnąć nam oczekiwane efekty, a jednocześnie nie zrujnują naszego budżetu. Jeśli więc nie mamy wystarczającej wiedzy w tej dziedzinie warto skorzystać z profesjonalnego doradztwa.

Guma cięta wodą<< >>Montowanie hydrantów

O Autorze : Edward Mońka