Specjaliści od marketingu korzystają z bardzo różnych metod, aby zyskać sobie klientów. Nie zawsze są to metody, które sobie uświadamiamy. Mogą one działać na nas bez naszej wiedzy. Istnieje bardzo wiele różnych strategii zapewnienia sobie uwagi potencjalnych klientów.

Aromamarketing pomaga sprzedawcom

aromamarketingNawet to, że przy kasach w supermarketach znajdują się batoniki i gumy do żucia nie jest przypadkowe. Tak jest, ponieważ są to drobiazgi, na które klienta może złapać ochota po wyczerpującym czasie spędzonym w sklepie na kupowaniu droższych rzeczy. Wtedy guma do żucia wydaje mu się małym wydatkiem oraz rzeczą niezbędną do szczęścia. Jest to dla niego taka mała nagroda. W każdym razie na klienta mogą działać także specjalnie przygotowane kompozycje zapachowe. One to są jeszcze mniej uświadomione niż wizualne zabiegi marketingowców. Aromatyzacja odgrywa nieraz bardzo ważną rolę w procesie przekonywania do zakupu. Tam, gdzie stosowany jest marketing zapachowy, bo tak się to fachowo nazywa, klienci chętniej przebywają i wędrują dłużej między półkami. Aromamarketing sprawia, że lepiej czują się wewnątrz sklepu i badania wykazały, że spędzają tam statystycznie więcej czasu na oglądaniu różnych towarów. Wiadomo, że nie pozostaje to bez wpływu na decyzje zakupowe. Ludzie, spędzając więcej czasu w sklepie, więcej też w nim kupią. Poza tym okazuje się, że zapach wpływa także na nastawienie względem osób odpowiadających za sprzedaż, czyli ekspedientek albo ekspedientów. Sklepy, które stosują aromatyzację mają przewagę, ponieważ klienci są milsi dla personelu i chętniej korzystają z ich porad.

Łatwiej im coś sprzedać. To, co istotne, to także neutralizacja zapachów przeprowadzona w sposób profesjonalny. Wiadomo bowiem, że czasami mogą się wydobywać różne nie do końca przyjemne wonie. Wówczas sklepy, jak i inne miejsca publiczne starają się je wyeliminować za pomocą różnych neutralizatorów.

Sprzedaż paneli grzewczych na podczerwień<< >>Praca taty - usługi ślusarskie

O Autorze : Kamil Bogdański